PASI "HEPE" HEIKKILÄ

Pituus: 198 cm

Paino: 78 kg

Kotikunta: Tampere

Harrastanut stunridingia: 10 vuotta

 

 

 

ALAN SAAVUTUKSET

  • Päijänteen ympäriajo, pääsin läpi 2000.
  • Ensimmäinen sija, Utti street race 2000.
  • Ensimmäinen sija, Motokeidas Bomber kisa 2002.
  • Ensimmäinen sija, Motokeidas Bomber kisa 2003.
  • Toinen sija, Nordic stuntriding championship 2003.
  • Neljäs sija, Nordic stuntriding championship 2004.
  • Kahdeksas sija, Nordic stuntriding championship 2005.
  • Kalusto oli esillä 100+ motorshowssa 2005.
  • Henkilökuva Bomber magazinessa 4/2003.
  • Ollut useaan otteeseen TV.ssä.
  • Ollut myös haastateltavana radiossa useasti.
  • Useiden eri lehtien palstoillakin se on notkunut.

 

AIKAISEMMAT PYÖRÄT:

  • KTM GS 125 -80
  • KTM GS 250 -88
  • KTM GS 125 -96
  • Honda Transalp 600 -88
  • Honda CBR 600 -98
  • KTM Duke 620 -98
  • Suzuki GSX-R 1100 Turbo -89 ( 305hv)
  • Honda CBR 900RR -99
  • Hyosung 650 Comet -04
  • Suzuki GSR 600 -06

 

HISTORIA:

Hankin ensimmäisen moottoripyöräni (KTM GS 125 -80) 17-kesäisenä. Pyörällä ajelin montuilla ja jääradoilla kaksi vuotta, jonka jälkeen seurasi parin vuoden tauko. Tauko loppui, kun ostin 250-kuutioisen KTM:n. Myöhemmin 250-kuutioinen vaihtui piikkiseen merkin pysyessä edelleen saman. Tällä piikki kotarilla kiersin Päijänteen vuonna 2000.

Ensimmäinen kadulla ajettava pyörä oli Honda transalp 600 -88, jolla päästelin pitkin hiekkateitä parin kesän ajan. Samalla pyörällä tuli opeteltua myös keulimisen perusteita.

Vuonna -98 transalp vaihtui uuteen 600 kuutioiseen CBR:ään. CBR:n satulassa viihdyttiin yksi kesä, mutta jo syksyllä ylimääräiset muovit alkoivat häiritä ja Honda vaihtui KTM dukeen.

Muovikatteiden merkitys jäi kuitenkin vaivaamaan mieltä ja duke vaihtui seuraavana kesänä 1100-kuutioiseen MC expresin virittämään turbo GSX-R:ään. Tällä pyörällä katteiden merkitys tuli kokeiltua ja huipuja kerättiin mittariin 340 km/h. Pyörästä oli penkitetty 305 hevosvoimaa ja joutuipa sille nöyrtymään kertaalleen myös kiihdytyspiireissä hyvin tunnettu Kimmo Eiranen.

Turbo ärrä kohtasi vahvempansa rekka-auton muodossa ja meni lunastukseen syksyllä -99. Toipilaana maatessani sain päähäni kuningasajatuksen: Seuraavasta pyörästä rakennetaan fighter ja sillä aletaan treenata keulimista ja muita kujeita. Talvella talliin eksyi Honda CBR 900, joka muokattiin kesää varten fighter-kuosiin.

CBR:n sarvissa roikuin kaikkiaan neljä vuotta ja kikkailu muuttui vakavasti otettavaksi stuntridingiksi. Neljän vuoden aikana pyörällä osallistuttiin useisiin eri kilpailuihin, paikallisista B-kuskikisoista aina PM-kisoja myöden. Paikallisista kisoista tipahteli ykköspyttyjä ja PM-kisoista toinen ja neljäs sija.

Vuoden 2004 syksyllä CBR:n katsottiin palvelleen tarpeeksi ja se laitettiin myyntiin. Saman talven aikana korealaisen Hyosungin maahantuoja Hasse Förnas otti yhteyttä kyselläkseen yhteistyöhalukkuudesta. Sopimukseen päästiin ja kaudella 2005 allani on ollut Hyosung comet 650. Nappasin pyörällä PM-kisojen kahdeksannen sijan.

 

 

 

HEPE

YHTEYSTIEDOT

Cageriders OY
show@cageriders.fi
P. 044 567 9110